söndag, januari 27, 2008

Helgen har till största del sovits bort. Man skulle kunna tycka, vilket slöseri med tid. Men så känns det inte. Saker som tar kraft och energi pågår och inget kan göra under på måendet så som sömn kan. Jag avslutade den här sovhelgen för några timmar sen. Stack ut nosen utanför dörren, där klar frisk luft och solstrålar mötte mig. Traskade iväg mot Djäkneberget. Genade över torget där torghandlarna ropade på mig att jag skulle titta på deras vackra blommor, deras fräscha frukt och grönsaker. Jag log och helt plötsligt hade jag ett fång rosa tulpaner i famnen. Hemma igen. Tulpanerna i en vas på bordet. Från köket kommer doft av kaffe. Ja jag mår bättre.

4 kommentarer:

Peter Madison sa...

Åhh...en gladtext! Så ska det se ut och hur kan man inte må bra med tulpaner på bordet!

Kram påre!

Minna sa...

peter... Hmm..Så pass förvånad alltså? Men jo så äre.

Kram kram!

Laanna sa...

Härligt att du mår bättre!

Minna sa...

laanna... Absolut. :)

Hoppas du har det bra på nya stället!